augusti 01, 2012

TINK - ALTER EGO [MIXTAPE]


Tink är en av många nya unga rappare från Chicago som jag tjatat om på senaste tiden. Hon släppte ett mixtape tidigare i år, det heter Winters Diary och finns här. På det tapet sjunget Tink mest, hon rappar inte alls särskilt mycket, och i ärlighetens namn, det är sådär. När jag lyssnade igenom tapet trodde jag knappt att det va samma tjej som gjort denna enormt feta låt, typ en av mina favoriter i år;

ÄLSKAR DEN!!! Tink asså. Så grym, bra låt, snygg video, älskar när rappare verkar ha kul! Nu har Tink droppat mixtape #2, det heter Alter Ego och Tink rappar betydligt mer än hon sjunger. Tink är en än så länge ganska orutinerad rappare, så tapet har sina svaga sidor, men när Tink får till det så är det verkligen sjukt bra. Jag fastnade extra för den här låten, refrängen kunde va bättre, men geeee Tink!! Älskar när hon switchar flow och ökar på tempot ett par rader, det låter liksom så naturligt, verkligen inte ansträngt.



Det ska verkligen bli ett sant nöje att följa Tinks karriär. Två tapes på ett halvår typ? Bra jobbat asså, snacka work ethic!


Tinks nya mixtape kan laddas ner här:

Tink - Alter Ego [mixtape] (DatPiff.com)

Inga kommentarer: