juli 23, 2012

Nya tapez och lite annat!


Hej!! Det har varit lite låg aktivitet här på pmog, det har liksom varit *lite mycket* men jag tänkte ta igen det nu. Först och främst: jag längtar så sjukt mycket efter Na'Tees nya mixtape The Coronation. Omslaget ser ni ovan, och tidigare har jag postat låten HU2 som är bland det bästa jag hört på så jävla länge. Na'Tee fucking slaktar, asså GUD jag finner inte ord för hur bra hon är. Sov på Na'Tee och ni kommer få stå i skamvrån en vacker dag mina vänner.


Okej. What else? Alla ni som missade Kelow när hon va i Sverige, stackars stackars stackars er. Sånt geni, sånt proffs. Att få se henne live och få träffa henne var jättestort för mig, tjejen jag bloggade om för mindre än ett år sedan liksom? WHOA! Jag intervjuade Kelow, det kommer i text på Throw Me Away i framtiden + i kommande avsnitt av Vad blir det för rap?.


På tal om Vad blir det för rap? så har vi släppt ett nytt avsnitt där vi gästas av Hasan Ramic och snackar om Nicki Minaj, Waka Flocka, varför svensk rap e som den e, hur det bör gå till när rappare och dancehall/reggae-artister ska samarbeta och mycket mycket annat. Lyssna kan ni göra här;

Vill också tipsa om att vi i VBDFR? tryck lite t-shirtar som går att beställa för 200 kronor inklusive porto. Såhär ser de ut;

Finns i storlek S-XXL och beställs via mail: vadblirdetforrap@gmail.com.

Nog om det, lite ny musik kanske????

Okej. Shawnna har släppt ett nytt mixtape som heter She's Alive. Det är ganska bra, men fortfarande lite ojämnt. Det känns som att Shawnna fortfarande försöker hitta en plats för sig själv i liksom det nya rap-Chicago och att det inte alltid går jättebra. Hon tillhör ju egentligen en äldre rapskola, och gör nu lite utflykter in i drill-musiken, ibland lyckat ibland mindre lyckat. Nya tapet består till stor del av remixer av andra rappares stora hits, och det är ju alltid gött, men samtidigt gör det det svårare att göra en bedömning av en rappare tycker jag. Ah well, här är tapet;


Shawnna - She's Alive [mixtape] (DatPiff.com)

Häromdagen kom också en remix Shawnna gjort av King Louies förlåt jag menar King Ls banger Val Venis, DEN va fet;


Vi stannar i Chicago. Sasha Gohard har jag tjatat om förr, och nu är hennes nya tape äntligen här. Jag gillar det, men längtar efter en NO DJ-version, för fy fan, det är liksom dränkt i jobbiga DJ-tags och skrik. Skitjobbigt. Tapet är asbra, älskar Sashas släpiga sätt att rappa. Sashas första mixtape var helt producerat av DJ Kenn, på nya tapet har han bara bidragit med två produktioner, i övrigt står Young Chop för en del av produktionerna, DGainz hart producerat en låt, och resten är producerat av dudes jag aldrig hört talas om. Det mest låter bra hursom!


Sasha Gohard - Do You Know Who I Am? [mixtape] (DatPiff.com)

Okej. Fler nya tapet. Den gamla PMOG-favoriten Angel Haze har släppt sitt nya tape Reservation och fy fan vilken talang hon har. Ibland tycker jag att hennes jävligt seriösa emorap kan va rätt trist, men på Reservation håller hon sig ifrån de mest extrema sådana yttringarna och levererar bara en jävligt solid och fet produkt. Hon har sån jävla talang asså, älskar hennes röst, hennes flow, älskar ALLT med henne. Dessutom gästas hon på en låt av Nicole Wray, så oväntat och så sjukt fett! Ni MÅSTE lyssna på detta!


Angel Haze - Reservation [mixtape]

Okej, det var allt för nu. Jag lovar att återkomma inom kort med mer fet ny musik! Tills dess PUSS OCH KRAM och håll utkik efter min Kelow-intervju!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tycker du om Azealia Banks??

Berget sa...

Jag tycker Azealia är en sjukt grym rappare, och en frisk fläkt (lol) och allt sånt men hennes typ av rap är inte riktigt min smak, alltså produktionerna och så. Det är lite för mycket dansmusik för min personliga smak, men det råder ju inga tvivel om att hon e sjukt talangfull. Sen tycker jag att det är trist att hon beefat så mycket med andra tjejer.

Jag följer hennes karriär men postar inget med henne eftersom det helt enkelt inte riktigt är min smak.

Anonym sa...

Lägg upp no dj versionen om du hittar den på Sashas tape. Jag hatar djs, skjut dom!

Berget sa...

Självklart, och jag instämmer!!