april 30, 2012

asså jag fattar dom e arga


Sasha Gohard, en av många tjejer i Chicagos nya rapvåg, har gjort en ny låt. Jag tycker så klart den är svinbra, men jag förstår att många förmodligen inte gillar detta alls. Sasha är ingen klassiskt duktig rappare, i refrängen rimmar hon tex "mad" på "bad" på "glad" på "sad". Hade nån annan gjort det kanske jag hade blivit irriterad, men det är som att Sashas musik handlar om något annat. Energin, rösten och produktionerna är liksom överordnad någon sorts "lyricism". Jag läste i en intervju med Sasha för ett tag sedan att hon skulle släppa nytt tape i april. Det lär ju inte hända, men förhoppningsvis kommer det snart i alla fall.


På tal om Chicago så väntar jag fortfarande på den där Kanye-remixen av I Don't Like, länge sen jag väntade med sådan spänning på nånting från Kanye. Chief Keef sa förresten i en intervju att han inte fått höra remixen och att det gör honom sur, det är ju hans låt. Ändå en rimlig inställning.

Inga kommentarer: